In Internacional, Mèxic

Almenys dues persones va morir ahir, a Michoacán, a causa d’un terratrèmol que,  segons va informar el Servei Geològic dels Estats Units (USGS), va ser de magnitud 7,7. El mateix dia es commemoraven dos terratrèmols que havien arrasat l’oest de Mèxic en 1985 i 2017.

El president mexicà, Andrés Manuel López Obrador, va informar a través del seu compte de Twitter que una de les víctimes es trobava a un centre comercial de Colima. L’altre difunt va ser localitzat més tard sense vida al gimnàs.

L’alerta sísmica va sonar poc després de dur a terme el simulacre nacional que es convoca cada any el 19 de setembre, amb motiu dels dos terratrèmols que havien succeït el mateix dia anys enrere, i en què participen milions de ciutadans. El sisme es va notar a la ciutat de Mèxic i a més d’11 localitats del centre-oest del país.

El primer terratrèmol va tenir lloc l’any 1985, amb una magnitud de 8,1 graus, i va deixar més de 10.000 morts. 32 anys més tard, es va registrar un altre terratrèmol, de 7,1 graus, que va deixar un total de 369 morts.

Recent Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search