Els laboristes agafen el Brexit com a pal de paller de la propera campanya electoral. Aquest dilluns, el líder de la formació, Keir Starmer, així ho ha explicat.
We must focus on the opportunities of the future, not the divisions of the past.
Today, I’m setting out how Labour will make Brexit work for the whole country.https://t.co/9b9yTMQi8j
— Keir Starmer (@Keir_Starmer) July 4, 2022
El Brexit era una qüestió ja tancada pels laboristes, però l’estratègia ha canviat. Després de veure com, en les enquestes recents fetes per Ipsos UK, els ciutadans estan molt en contra de la gestió del procés, el Brexit torna a ser tema de debat. De fet, el sondeig deixa clar que els britànics pensen que viuen pitjor ara (ha pujat del 30% el juny del 2021 al 45%) que abans de sortir de la UE. Només el 17% creu que la seva vida ha millorat.
By 45% to 17% @IpsosNewsPolls find that those surveyed think Brexit has made things worse rather than better. This is a worrying poll finding for ministers pic.twitter.com/4BtXZc5c6P
— Mike Smithson (@MSmithsonPB) June 30, 2022
En un altre sondeig, fins i tot ara s’optaria per tornar a entrar al conglomerat comunitari, tan sols dos anys més tard de sortir oficialment de la UE.
UK (GB), Redfield & Wilton Strategies poll:
EU membership referendum
Rejoin: 53% (+4)
Stay out: 47% (-4)+/- vs. 19 Apr
Fieldwork: 19-20 June 2022
Sample size: 2,000➤ https://t.co/Oc1WEqP3kq#uk #BorisJohnson #Brexit pic.twitter.com/TFpDSiPqpv
— Europe Elects (@EuropeElects) July 2, 2022
Canvi de rumb
Fins ara, Starmer havia decidit no parlar més del Brexit i defugir a qualsevol pregunta vinculada. L’impacte en l’economia però ha dut als laboristes a agafar aquesta qüestió per criticar el govern de Boris Johnson. No obstant, això no suposaria ara fer marxa enrere si no que aposten per fer “que el Brexit funcioni” .
"There's no case for reopening all those divisions"
Labour leader Sir Keir Starmer insists his party is going "forwards not backwards" on Brexit and a Labour government would not rejoin the EUhttps://t.co/zhy1vj2T7s pic.twitter.com/mzrQm1qwN0
— BBC Politics (@BBCPolitics) July 4, 2022