In Àsia, Internacional, Japó

Com apuntalaven totes les enquestes, Fumio Kishida, que va rellevar Yoshihide Suga a començaments d’octubre, ha estat reelegit com a primer ministre del Japó. La coalició del Partit Liberal Democràtic i Komeito ha obtingut 293 escons dels 465 que hi ha a la Cambra Baixa del Parlament, conservant la majoria parlamentària i renovant el seu quart mandat. Una altra notícia que ha deixat aquesta nit electoral ha estat la dimissió de Yukio Edano, líder de l’oposició, per la pèrdua de 14 escons per part del Partit Constitucional Democràtic del Japó (PCDJ).

Els índexs de suport a Kishida no són molt alts i s’enfronta a reptes com la recuperació econòmica del país post-pandèmia, enfortir l’aliança amb els Estats Units i estabilitzar les relacions amb la Xina, sobretot pel que fa a la disputa per les illes Senkaku. El primer ministre aposta per la promoció d’un “nou capitalisme” que s’allunyi de l’Abenomics de Shinzo Abe per “aconseguir un cercle beneficiós de creixement i redistribució” en què “tant el sector públic com el privat juguin un paper per aconseguir aquests objectius”.

Kishida a la COP26

 El primer viatge oficial de Kishida ha estat a Glasgow per assistir-hi a la Conferència de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic (COP26), cita a la qual no ha acudit el president de la República Popular de la Xina, Xi Jinping. Per la seva banda, el primer ministre del Japó s’ha compromès a destinar 10.000 milions de dòlars els pròxims cinc anys a la promoció de la transició energètica a l’Àsia amb l’objectiu d’assolir les zero emissions netes.

Recommended Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search