In Petites històries històriques, Seccions

A principis del segle 20 una pilot professional que es deia Dorothy Levitt va escriure un llibre per aconsellar i animar a les dones per què conduissin. Levitt és la primera dona en guanyar una carrera automovilística professional al Regne Unit, el 1903 i per tant tenia certa fama en aquells cercles. Arrel d’això va escriure una manual que es deia “The Woman and the Car: A chatty little handbook for all women who motor or who want to motor”. 

En aquest llibre donava consells que actualment ens semblen obvis com conduir lent en les zones urbanes i anar amb especial cautela prop de les escoles i parcs.  Alguns s’han quedat antiquats com el de portar un revolver si condueixen soles per evitar atracaments a la carretera. 

Però n’hi ha un que destaca per innvoador a l’època. Al principi els cotxes no tenien cap mena retrovisor. Si tenies un cotxe darreres només el podies veure girant el cap amb els perills evidents que això suposa. Per solucionar aquest problema Dorothy Levitt recomanava portrar un petit mirall per poder veure sense deixar de parar atenció al que es tenia davant si hi havia algú darrere. Aquest consell és l’embrió del disseny dels retrovisors que tenim dins el cotxe, després es va aplicar l’idea de posar-los als costats. 

Per tant una dona que va ser criticada per trencar un tabú social com és que les dones conduïssin no només va obrir camí perquè es normalitzés tot i que va costar. I a més és responsable de l’existència d’una part del cotxe que semba que hi ha sigut sempre.

Recent Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search